pexels-william-fortunato-6393193

Et sikkert hit til mor og datter

En af de helt store trends er blevet matchende tøj til mor og datter. Liberté har grebet bolden og lavet deres Alma serie, som er blevet revet af hylderne. Instagram-billeder med høj cute-faktor er måske årsagen

 

Det har formentligt altid været populært, men den seneste tid er trenden eksploderet. Om det er de Instagram-venlige billeder, som trækker i trådene er uvist, men faktum er at flere og flere brands har gjort det til et helt forretningsområde, at have en serie hvor mor og datter matcher.

 

Influencerne lever til fulde op navnet, for deres indflydelse har været enorm. Man ser det tydeligt på antallet af opslag og ikke mindst antallet af reaktioner, når et matchende sæt bliver iført. Sågar smykker har man set samme udvikling.

 

Det er stadig i høj grad datteren der har et reelt udvalg, men mon ikke mor og søn match følger efter i den kommende tid. Skal man tro trendforskerne trigger dette også på kvinderne og når markedet er parat, plejer brands at følge kort efter.

 

Er far og dreng det næste

Det ses ikke så tydeligt hos det mandlige køn endnu. Om det er fordi de mandlige influencere i højere grad bruges på biler og gadgets er svært at sige, men det har ikke fanget helt an. Men lur mig om ikke man vil få en helt ny målgruppe blandt kvinder, hvis far og søn iklædte sig et ens sæt. Så måske er det hemmeligheden ved at booste sin følger skare.

 

Men er mændene overhovedet impulsive nok, set over en bred kam, til at shoppe på en måde, hvor følelserne styrer næste køb.

 

Liberté Alma er blevet revet væk

 

Hos Liberté forhandlerne kan man mærke at de har ramt den spot on. Da deres Alma serie kom til børn også, med de samme prints og farver, stak det helt af. Og siden har man hos Liberté haft svært ved at have nok varer hjemme. Det er selvfølgelig et luksusproblem, men bare glædeligt at en ny serie bliver så godt modtaget.

 

Om der er en decideret drengeserie på vej er uvis, men spørger man de danske influencere, er de klar. Så mon ikke vi snart ser flere spille med på den idé. Indtil da må man selv sammensætte det, så drengene vil gå i det.

 

Masser af muligheder

 

Når det ikke lige hedder mor&barn match, er der faktisk stadig mange muligheder. Ofte kommer mange klassiske ting i både børn og voksenstørrelser. En grønternet skovmandsskjorte kan eksempeltvis sagtens findes til både mor og søn, sammen med et par sorte jeans. Så er man ude over problemet med at samme brand skal have lavet samme style. Dog kan det være svært at finde i samme butik og kræver flere ordrer. Derfor er det en kæmpe fordel hvis din ynglingsbutik sammensætter det for dig.

 

Tags: No tags

Comments are closed.